راهنمای بهینه‌سازی اندازه تصاویر در اینستاگرام

این روزها استفاده از شبکه‌های اجتماعی دیگر به بخشی جدایی‌ناپذیر از زندگی ما تبدیل شده‌اند. این جدایی ناپذیری تنها در زندگی شخصی ما نیست، بلکه در دنیای تجارت و بازاریابی نیز رخنه کرده است به‌طوری که بسیاری از برندها نیز برای بازاریابی محصولات خود در شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند.

ظاهر پست‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شوند عامل اصلی جذب مخاطب هستند. اگر شما هم در شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنید احتمالاً تا به حال متوجه شده‌اید وقتی تصویری را در دو شبکه اجتماعی مختلف به اشتراک می‌گذارید، ابعاد و سایز تصویر در یکی از آن دو شبکه به هم می‌ریزید و نتیجه‌ی کار آن چیزی نمی‌شود که انتظارش را داشتید. دلیل بروز این مشکل این است که شبکه‌های اجتماعی از ابعاد استانداردی برای نمایش تصاویر استفاده می‌کنند.

ابعاد تصاویر در اینستاگرام

  • اندازه تصویر پروفایل: اندازه تصویر مناسب برای پروفایل اینستاگرام ۱۱۰ پیکسل در ۱۱۰ پیکسل است.
  • اندازه تصویرهای thumbnail: تصاویر thumbnail در اینستاگرام با ابعاد ۱۶۱ پیکسل در ۱۶۱ پیکسل به نمایش درمی‌آیند.
  • اندازه تصویر‌هایی که به اشتراک گذاشته می‌شوند: اندازه تصویر مناسب برای عکس‌هایی که می‌خواهید منتشر کنید باید ۱۰۸۰ پیکسل در ۱۰۸۰ پیکسل باشد.
  • اندازه ویدئو‌هایی که به اشتراک گذاشته می‌شوند: ویدئوهایی که قصد دارید در اینستاگرام منتشر کنید باید ۱۰۸۰ پیکسل پهنا داشته باشند.

اندازه تصاویر در اینستاگرام - بهینه سازی تصاویر اینستاگرام

به اشتراک گذاشتن عکس در اینستاگرام

اساس کار اینستاگرام به اشتراک گذاشتن تصویر است. در نسخه‌های قبلی این اپلیکیشن تصاویر به شکل مربعی و با ابعاد ۱۰۸۰ پیکسل به نماش درمی‌آمد. اما امروزه شما می‌توانید تصاویری با ابعاد ۱۰۸۰ پیکسل در ۱۳۵۰ پیکسل را به‌صورت عمودی یا ۱۰۸۰ پیکسل در ۵۶۶ پیکسل به صورت افقی به اشتراک بگذارید. ۱۰۸۰ پیکسل ابعاد ثابت پهنای عکس‌های اینستاگرام است.

برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0