صفحه در شبکه اجتماعی یا طراحی سایت ! کدام مهمتر است؟

در این مقاله به شما توضیح میدهیم برای فروش محصول یا خدمت مورد نظرتان و معرفی کسب و کار خود در اینترنت کدام بهتر است؟ صفحه در شبکه اجتماعی یا طراحی سایت !

فروش من از طریق شبکه اجتماعی یا از طریق وب سایت افزایش میابد؟

معرفی کسب و کار شما از طریق ایجاد یک صفحه اختصاصی در شبکه اجتماعی و بازاریابی و تبلیغات صفحه اختصاصی شما در شبکه اجتماعی و یا راه اندازی وب سایت بهینه سازی شده و استفاده از شبکه های اجتماعی به عنوان ابزار تبلیغاتی و بازاریابی محتوای وب سایت شما سوالی است که اغلب صاحبان بنگاه های اقتصادی تازه تاسیس یا حداقل صاحبان کسب و کارهایی که با بازاریابی اینترنتی و روشهای نوین تبلیغات آشنایی زیادی ندارند برایشان پیش میاید …!

در این مقاله به شما توضیح میدهیم برای فروش محصول یا خدمت مورد نظرتان و معرفی کسب و کار خود در اینترنت بهتر است در یک یا چند شبکه اجتماعی صفحه اختصاصی داشته باشید یا بهتر است توسط یک طراح وب مطمئن یا یک شرکت طراحی وب مطمئن نسبت به طراحی وب سایت خود اقدام نموده و پس از راه اندازی سایت تان با استفاده از شبکه اجتماعی , سایت نیازمندیهای اینترنتی , ارسال ایمیل گروهی و … ابزار دیگر نسبت به افزایش بازدیدکننده واقعی اقدام و با بازاریابی صحیح محتوای سایت تان مسیر سریع و صحیح تبدیل بازدیدکننده به مشتری واقعی را طی کنید.

البته بازهم میگوییم ! شبکه های اجتماعی تنها در صورتی برای شما کاربرد دارد که درآنها صداقت داشته باشید و تنها در صورتی برای بازاریابی و تبلیغات شما تاثیرگذار است که شما یک وب سایت بهینه سازی شده داشته باشید . البته این نظر شخصی بنده به عنوان کارشناس بازاریابی است .برخی از صاحب نظران بر این باورند با راه اندازی صفحه اختصاصی در یک یا چند شبکه اجتماعی , دیگر نیازی به راه اندازی وب سایت بهینه شده نیست و با بازاریابی محتوای همان صفحه میتوان مشتری جدید پیدا کرد ولی من با بازاریابی خود شبکه اجتماعی مخالف هستم و طبق تجربه شخصی خود فقط از شبکه های اجتماعی به عنوان ابزار تبلیغات و بازاریابی محتوای وب سایت استفاده میکنم.

فقط ایجاد صفحه اختصاصی و یک حساب در شبکه اجتماعی مناسب و معرفی کسب و کار من !

ایجاد صفحه اختصاصی در کلیه شبکه های اجتماعی رایگان است .راه اندازی یک صفحه اختصاصی در شبکه اجتماعی فیس بوک , توییتر , لینکدین , یوتیوپ و گوگل پلاس و … برخی شبکه های اجتماعی کار خوبی است . مسلما اگر شغل شما تولید پوشاک زنانه یا مردانه یا خدمات تشریفات و برگزاری مراسم عروسی وغیره باشد و یا فروشگاه طلا و جواهر یا کالاهای خاص مربوط به مد , پوشاک و کالای لوکس باشد میتوان تا حدی گفت شما نیازی به راه اندازی وب سایت ندارید و همان ساخت صفحه در شبکه اجتماعی میتواند تا حد زیادی کار شما را پیش ببرد ولی براستی از شما شغل تخصصی داشته باشید و بخواهید بصورت جدی فعالیت خود را بصورت آنلاین معرفی کنید بهتر است بدانید مشتریان هدف را اشتباه انتخاب کرده اید. اغلب شبکه های اجتماعی دارای کاربران کم سن و سالی بوده که نیازشان برای خریدکالا یا خدمات را از روشهای دیگری تامین میکنند.

مشتریان هدف در شبکه های اجتماعی :

طبق بررسی های انجام شده در شبکه های اجتماعی فقط بعد تبلیغات و بازاریابی اثرگذار است و به دلیل نوع و شکل کاربران شبکه های اجتماعی در ایران شما با اشخاص یا شرکت ها یا سازمان هاییکه به کالا یا خدمات شما نیاز دارند دسترسی نداریدو تنها میتوانید از شبکه های اجتماعی به عنوان ابزار تبلیغ و بازاریابی و از امکانات شبکه های اجتماعی تنها برای افزایش رتبه سایت , بهینه سازی سایت برای جستجوگرهای معتبر و در نهایت بازاریابی محتوای وب سایت , استفاده کنید.

استفاده یا سوء استفاده تجاری , سیاسی , اجتماعی از پروفایل من :

بهتر است بدانید مطابق با قوانین و مقررات اغلب شبکه های اجتماعی ثبت اطلاعات شغلی و شخصی شما در شبکه های اجتماعی با اجازه کامل از طرف خودتان برای شبکه های اجتماعی قابل استفاده خواهد بود. در واقعی ایجاد حساب کاربری و یا ساخت یک صفحه تجاری درشبکه اجتماعی رایگان خواهد بود ولی شما از لحظه فعالسازی صفحه اختصاصی تان هدف نمایش و ارسال تبلیغات پولی شبکه اجتماعی خواهید بود. این در حالیست که شما در وب سایت شخصی یا شرکتی و سازمانی خودتان با امکان عضو پذیری خودتان نیز میتوانید چنین استفاده ای را در مقیاس کوچکتر انجام دهید .

مالکیت صفحه کسب و کار شما در شبکه های اجتماعی :

صفحه تجاری ایجاد شده شما در شبکه های اجتماعی بصورت رایگان ایجاد شده و حتی در صورت پرداخت هزینه تبلیغات یا خرید سرویس هایی خاص مطابق با قوانین و شرایط عضویت شبکه های اجتماعی حق دارند به هر دلیل و در هر زمانی بدون پرداخت خسارت یا پاسخگویی , صفحه اختصاصی شما را حذف کنند یا معلق کنند.

این موضوع مالکیت صفحه شما در شبکه اجتماعی را زیر سوال میبرد و شما برای معرفی آدرس شبکه اجتماعی خود به کاربران و مشتریان و تبلیغ آدرس صفحه پروفایل تجاری تان بایستی همیشه این ترس را داشته باشیدکه ممکن است یک شبکه اجتماعی با ۱۰۰۰۰ یا ۱۰۰۰۰۰ یا حتی ۱۰ عضو در هر ساعت از شبانه روز و بدون اخطار قبلی کل اطلاعات , عکس ها , ویدئوها و اعضا و علاقه مندان را در صفحه شما حذف نموده و شما لینک ورود به صفحه خود را نیز از دست بدهید.

” این اتفاق برای وب سایت اختصاصی شما نمی افتد “

اگر ثبت سایت از قبیل ثبت دامین , خرید هاستینگ و طراحی وب سایت شما در یکی از ” شرکت های طراحی وب ” معتبر ایرانی انجام شود مسلما مطابق با حق مالکیت تجاری شما صاحب امتیاز کل سرویس ها , برند تجاری , محتوا و سابقه وب سایت تان خواهید بود. البته این در صورتی است که راه اندازی وب سایت خود را در یکی از شرکت های طراحی سایت معتبر انجام دهید و ترجیحا راهی را در پیش بگیرید که وب سایت های موفق دیگر پیش گرفته اند.

هزینه بیهوده برای تبلیغات در شبکه اجتماعی !

برخی از بنگاه های اقتصادی یا کسب و کارهای کوچک و خانگی در شبکه های اجتماعی مثل فیس بوک , گوگل + یا توییتر توانسته اند تعدادی مشتری جذب کنند و این مسئله بزرگترین دلیل دفاعشان از تبلیغات در شبکه اجتماعی است . بگذارید کمی تخصصی تر باهم صحبت کنیم . تبلیغات و بازاریابی در فضای حقیقی یا مجازی نیاز به پیش نیازهایی دارد. پیش نیازهای تبلیغات و بازاریابی در وقع ساختار کلی کسب و کار و مدل اصلی تجاری شما را مشخص میکند.

فرض کنید شما بدون طراحی گرافیکی و نوشتن پیام مناسب تبلیغاتی بخواهید در یک مجله یا روزنامه سفارش تبلیغات دهید. مسلم بدانید هزینه شما هدر خواهد رفت , چراکه شما باید برند مشخصی داشته باشید . شما بایستی تلفن پاسخگو داشته باشید و شما بایستی از لحظه سفارش مشتری تا تحویل کالا یا خدمات تان را به مشتری تان را برنامه ریزی کنید. شما نمیتوانید تا زمانی که تلفن ثابت تهیه نکرده اید به مجله مورد نظر تبلیغتان را سفارش دهید یا بهتر بگویم شما بهتر است روی تلفن خودتان آگهی تبلیغاتی سفارش دهید تا روی تلفن موقت اجاره ای !

پس برای افزایش فروش از طریق شبکه اجتماعی بهتر است شما صاحب صفحه معرفی کسب و کارتان یعنی وب سایت اختصاصی تان باشید و از طریق ابزار بازاریابی صحیح تمام مشتریان هدف خود را به وب سایت تان هدایت کنید در این صورت شما بصورت جدی وارد بازار رقابتی شده و رقبایتان دیگر نمیتوانند شما را به راحتی از دور رقابت خارج کنند.

مشاهده سایت یا صفحه شبکه اجتماعی در نتایج جستجوی کاربران !

به نظر وقتی کاربری در گوگل یا یاهو یا بینگ و سایر جستجوگرها سعی در یافتن بنگاه های اقتصادی و فروشندگان هم صنف شما را دارد بهتر است یک لینک مربوط به یک شبکه اجتماعی را بیابد یا بهتر است صفحه ای از وب سایت شما را بیابد؟ مسلم است به دلیل مالکیت قطعی وب سایت تان و همچنین به دلیل اعتماد بیشتر کاربران به خرید و سفارش از طریق سایت و ده ها دلیل دیگر … بهتر است وب سایت شما در نتیجه جستجو مشاهده شود.

اطمینان کاربران فضای مجازی به وب سایت یا شبکه اجتماعی !

برای خرید کالا یا خدمات یا کسب اطلاعات مطابق با نظرسنجی های انجام شده , کاربران فضای مجازی به سختی به اطلاعات , تصاویر و ویدئوهای شبکه های اجتماعی اعتماد میکنند . این در حالیست که شبکه های اجتماعی به دلیل فراگیر شدن و قدرت بالا در برنامه نویسی کاربردی برای در دسترس بودن با کلیه دستگاه های ارتباطی توانسته است به یک ابزار قدرتمند در تبلیغ و بازاریابی تبدیل شود.

اجبار ما به حضور در شبکه اجتماعی!

این نکته را همیشه به یاد داشته باشید در بعضی مواقع کسب و کار مورد نظر مجبور به حضور در شبکه اجتماعی یا یک فضای فراگیر است . شبکه های اجتماعی به دلیل فراگیر بودن و کاربران میلیونی مارا مجبور میکند تا محصول یا خدمت خود را در آنها معرفی کنیم تا با حضور خود در محیطی فراگیر از رقبای خود عقب نمانیم. کسب و کار شما با استفاده از ابزار آنلاین بازاریابی و تبلیغات میتواند به اندازه یک شبکه اجتماعی در تخصص و عنوان شغلی خود موفق باشد , کافیست با یک مشاور بازاریابی و تبلیغات مشورت کنید.

شبکه های اجتماعی و وبلاگ ها مادرزادی رتبه خوبی دارند!

مهمترین دلیل جذب صاحبان کسب و کار به شبکه های اجتمایی رتبه بالای شبکه های اجتماعی در www.alexa.com و رنک بالا در گوگل است . دلیل رتبه بالای وبلاگ ها و شبکه های اجتماعی تعداد بالای کاربران و محتوای دیجیتال سنگین پورتال های ارتباطی اطلاعاتی میباشد. بطور کلی وب سایت هاییکه تعداد زیادی کاربر دارند و بازدید میلیونی را در شبانه روز پشتیبانی میکند از نظر جستجوگرها و وب سایت های رتبه بندی مانند الکسا جز مهمترین سایت ها و پورتال ها میباشد .

مسلم است که وقتی خرید مانتو , خرید عسل, خرید کولر گازی یا خرید میزبانی وب یا حتی خرید باطری را جستجو کنیم در نتایج جستجو میتوانیم چند لینک مختلف از وبلاگ ها و شبکه های اجتماعی را ببینیم و این تنها به دلیل رتبه بالای اینگونه وب سایت هاست و از نظر نوع فروش دقیقا مثل این است که شما تولیدکننده عسل یا چای باشید و بخواهید محصول شما در یک فروشگاه زنجیره ای بزرگ بفروش برسد .

با این حال باز هم وب سایت معرفی کسب و کار شما بصورت بهینه شده لازم است . در نهایت اگر کسب و کار شما برایتان مهم باشد بایستی مطابق با مراحل بازاریابی و تبلیغات الکترونیک عمل کنید. یعنی ابتدا به طراحی وب سایت بپردازید و بعد به بهینه سازی سایت و در نهایت نوبت استفاده از ابزار بازاریابی و تبلیغات برای افزایش رتبه وب سایت تان میباشد . در مقالات بازاریابی اینترنتی و کسب و کار آنلاین مراحل راه اندازی کسب و کار آنلاین و مراحل طراحی وب سایت و بازاریابی اینترنتی بطور کامل منتشر شده است .

همیار وی پی

برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0