چهار عامل موفقيت در کسب و کار آنلاین با وردپرس

سلام  به همراهان هميشگي تابناك وب؛
سال نو رو به همه ی شما خوبان تبریک میگم و امیدوارم سالی پر از برکت و شادی و روزهای خوب رو به همراه داشته باشید.
چند وقتیه مقالاتی پیرامون فاکتور های اساسی تجارت الکترونیک با کمک وردپرس منتشر کردیم و تصمیم داریم از این به بعد هم گاهی به این قبیل مقالات بپردازیم. زیرا همونطور که میدونید دنیای امروز دنیای پیشرفت و فناوری هستش و تجارت الکترونیک روز به روز در حال فراگیر شدنه! امروز قراره ۴ فاکتور مهم در سود آورد کردن تجارت الکترونیک رو معرفی کنیم. پس با من همراه بشید…
با توجه به تحقیقاتی که در این زمینه توسط دکتر کن با عنوان تئوری بسکتبال برای وبسایت های تجاری بر بستر وردپرس انجام شد به ۴ فاکتور اساسی و ارزشمند دست یافتند که میتوان به خوبی از آنها بهره وری نمود!در واقع این ۴ فاکتور وبسایت خوب رو از بد جدا میکنه و با این جداسازی شما رو به سمت تجارت بهتر و بهره گیری از وبسایت خوب که به کسب و کار بهتر شما کمک میکنه، راهنمایی میکنه.
۱- زیر ساخت
۲- محتوا و طراحی
۳- ارتباطات
۴- کسب درآمد
این ها همون ۴ فاکتوری هستند که با کمک گرفتن از اونها میتونین در تجارت خودتون واقعا موفق و پیروز باشید!حالا اگه موافق باشید به توضیح و بررسی بهتر هر کدوم میپردازیم.
زیر ساخت
این امر همیشه مثل یک کابوس تکراری است!در این کابوس کسی که هدایت کننده ی امور هست به خلق محتوا میپردازه و همه ی سعی بر اینه که اونها رو به شکلی زیبا و قانون مند ارائه کنه. کم کم این وبسایت به سمت ارتباطات و مردمی شدن پیش میره و با محتوای ارزشمندی که داره به سمت کسب و کار بهتر سوق پیدا میکنه اما به طور اتفاقی بعد از مدتی که واقعا انتظارش رو ندارید سقوط میکنه! این واقعا ناراحت کننده است و اینجاست که متوجه میشیم این تنها یک کابوس نبوده بلکه واقعیتی عذاب آوره و دیگه خودمون رو تا هدف واقعا دور میبینیم. فکر میکنید ریشه ی این مشکل از کجاست؟
چیزی جز زیر ساخت معیوب نیست! خب حالا برای ساخت زیر ساخت خوب باید چه کنیم؟
محتوا و طراحی
تقریبا میتونم بگم این مورد اولین عنصری هست که به ذهن فردی که میخواد سایت بزنه میرسه! در واقع محتوای شما همون چیزی است که باید روی ذهن خواننده اثر بذاره! حالا انتخاب با شماست که چطور بنویسید که اثرش مثبت باشه و یا منفی. پس باید در انتخاب مقالات خود و ارتباطش با موضوع کاری خود بسیار دقت کنید تا ذهن خواننده رو کاملا به سمت مطالب و سایت خود هدایت کنید. محتوای شما باید شامل دو عنصر باشه :
۱- چه چیزی میخواهید بیان کنید؟
۲- چطور میخواهید آن چیز را بیان کنید؟
باید بگم که بحث محتوا به هیچ وجه از طراحی جدا نیست یعنی میتونیم با جرئت بگیم که محتوا همون طراحی است و طراحی همان محتواست! و این دو اصلا از هم جدا نیستند. چرا؟ متون شما در کنار طراحی زیبایی که داره میتونه دلپذیر و جالب به نظر بیاد در غیر اینصورت به محتوای شما هیچ اهمیتی داده نمیشه.
ارتباطات
شاید این امر یعنی ارتباطات تنها موردیه که بیشترین بی اعتنایی بهش میشه! در حالیکه باید امری بسیار ضروری و مهم و لازم در تجارت های آنلاین و آفلاین در نظر گرفته بشه. فرض کنید بهترین زیر ساخت رو ایجاد کردید و همچنین بهترین طرح و محتوا رو پیاده سازی کردید حالا بیش از هزار کاربر در سایت شما عضو هستند و بازدید کننده ی سایت شما هستند اما هیچ گونه راهی برای ارتباط بین افراد با هم و حتی با شما مقدر نیست، به نظر شما چه ضربه ای در انتظار سایت شماست؟ بعد از مدتی کاربر سایت شما رو فاقد اعتبار میبینه و دیگه رغبتی به مراجعه نداره. پس از راه های محتلف باید ارتباطات خوبی رو برقرار کنید. با ایجاد فرم های تماس، پشتیبانی های خوب از طرق مختلف، ایجاد فضای باز گفتگو مانند دیدگاه ها در وردپرس میتونید این ارتباطات رو شکل بدید.
کسب درآمد
این آخرین فاکتوری هست که باید بهش پرداخته بشه! برای اینکار همونطور که قبلا هم گفته شد باید گام های درستی برداشته بشه. اگه شما هدایت کننده ی سایتی هستید که انتظار شما از اون دادن خدمات تجاری و خرید و فروش به شیوه های آنلاین و آفلاین هست باید سیستم درستی رو انتخاب کنید و موارد لازم برای اون رو محیا کنید و همچنین اطلاعاتی رو کسب کنید تا بدونید باید چه کارهایی رو انجام بدید. مسلما همونطور که قبلا هم گفتیم وردپرس کمک بسیار بزرگی در این راستا میتونه به شما بکنه!
اگه این چهار فاکتور رو کاملا در نظر بگیرید و طبق بررسی اونها پیش برید شک نکنید که در تجارت خودتون حتما موفق میشید و با تلاش مستمر به یک سایت مرجع و بزرگ و قوی دست خواهید یافت.
پیروز باشید

برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0