" گرافيك"

۱۱ عنصر مهم که هر پست بلاگ به آن احتیاج دارد

تصویر پیدا نشد

این روزها بلاگ به یکی از مهم‌ترین ابزارهای بازاریابی محتوا برای کسب‌وکارهای B2B مبدل شده است. به گفته کارشناسان کشورهای پیشرفته در صورت وجود بلاگ فعال، ترافیک وب‌سایت شما تا ۶۷ درصد در مقایسه با یک وب‌سایت بدون بلاگ افزایش خواهد داشت. لذا دانستن این‌که چه نکاتی در یک بلاگ از اهمیت بیشتر برخوردار است لازمه هر بازاریاب مدرن و امروزی است. ۱-یک تیتر جذاب بسازید تیتر شما اولین و حتی شاید تنها چیزی باشد که بر مخاطب آینده شما تأثیر می‌گذارد. پس نوشتن یک تیتر عالی مطمئناً یک توانایی خاص است. همان‌طور که David Ogilvy توصیه کرده “بهترین تیترها...

نمایش جذاب اطلاعات به کمک اینفوگرافیک

نمایش جذاب اطلاعات به کمک اینفوگرافیک

وقتی برای اولین بار تصمیم گرفتم اینفوگرافیک طراحی کنم، اطلاعاتی از چگونگیِ درست کردن آن نداشتم، بهتر است بگویم تقریبا هیچ چیزی در مورد اینفوگرافیک ها نمی دانستم. ولی با دیدن و بررسی کارهای صحیح و با کیفیت، بعد از گذشت زمان، تفاوت کار اول با کارهای بعدی ام را کاملا حس کردم. در مطلبم ابتدا اینفوگرافیک را تعریف می کنم و سپس تکنیک های طراحی یک اینفوگرافیک را توضیح خواهم داد. معنی اینفوگرافیک چیست؟ واژه اینفوگرافیک (Infographic)، شامل دو کلمه اینفو و گرافیک است، و خلاصه شده Information Graphic می باشد. به طور کلی اینفوگرافیک ها نمایش دیداری از...

آموزش ساخت فونت با فونت‌فورج

آموزش ساخت فونت با فونت‌فورج

مقدمه: هرگز تردید یا واهمه‌ای به خود راه ندهید. فونت‌فورج آمده است که ساخت و ویرایش قلم را برای شما مثل آب خوردن کند! بلی به همین راحتی! کار با قلم‌ها خیلی ساده‌تر از آن چیزیست که فکر می‌کنید. مهم‌ترین یا سخت‌ترین قسمت ماجرا، داشتن ایده برای طراحی است. این که می‌خواهید فونت شما چه شکلی باشد. بقیه‌اش را بسپارید به فونت‌فورج. حتی اگر ایده‌ای هم ندارید کمی که با فونت فورج کار کنید قطعا به موارد یا ایده‌های جالبی خواهید رسید. البته اگر می‌خواهید کاملا بر مدار مبانی و اصول طراحی قلم حرکت کنید باید ابتدا شاید چند(ین) سال...

آیا می‌دانید که رنگ سال چطور تعیین می‌شود؟ آیا می‌دانید که رنگ سال ۲۰۱۶، چه رنگی است؟!

آیا می‌دانید که رنگ سال چطور تعیین می‌شود؟ آیا می‌دانید که رنگ سال ۲۰۱۶، چه رنگی است؟!

خب، شما ممکن است تصور کنید که مُد شدن یک رنگ در هر سال، چیزی اتفاقی و یا حاصل سلیقه عمومی است. اما جالب است بدانید که انتخاب رنگ سال هم برای خودش تشکیلات و ضوابطی دارد! برای توضیح در این مورد، باید به دهه‌ها پیش، یعنی دقیقا سال ۱۹۶۳ برگردیم، در این زمان یک فارغ‌التحصیل رشته شیمی به نام لارنس هربرت، یک سیستم برای استاندارد کردن رنگ‌ها، بنا نهاد. به هر رنگ، به این ترتیب، عددی اختصاص داده می‌شد و دیگر قضاوت متغیر مردم، باعث نمی‌شد که رنگی با رنگ دیگر اشتباه گرفته شود. متعاقب این کار، آقای لارنس...

داستان تولد فونت بی بی سی فارسی

داستان تولد  فونت بی بی سی فارسی

بعد از افتتاح بی بی سی فارسی  این کانل با توجه به سیاست های خاص خود دست به تهیه فونت اختصاصی  برای زیرنویس و سایر تایپو گرافی های لازم دانست ابتدا فونت بی بی سی عربی طراحی شدو بی بی سی سفارش طراحی فونت اختصاصی را به همان طراح بی بی سی عربی داد. بالا: پیش نمایش از فونت فارسی طراحی شده برای بی بی سی فارسی، و یک پیش نمایش از استفاده از آن بر روی صفحه نمایش. با وجود برخورد با یک اسکریپت مشابه؛ و با همان مشتری، پروژه طراحی نوع اخیر فارسی یک مسیر بسیار متفاوت از نوع...

معرفی چند فونت آزاد ایرانی

تصویر پیدا نشد

با سلام خدمت شما کاربران محترم تابناک وب امروز درخدمت شما هستیم با معرفی چند فونت آزاد که در طراحی وب شما می توانند کمک بزرگی به زیبایی سایت شما کنند. این دسته فونت ها را که  صابر راستی کردار زحمت کشیدند شامل وزیر, شبنم ,صمیم, تنها و پرستو مقایسه فونت ها اینجا را کلیک فرمایید دانلود همه فونت ها در این وبلاگ وبلاگ راستی کردار

فونت زیبای ایران‌سانس برای طراحان وب‌فارسی

فونت زیبای ایران‌سانس برای طراحان وب‌فارسی

فونت زیبای ایران‌سانس برای طراحان وب‌فارسی تعداد فونت‌های فارسی که برای وب‌فارسی طراحی شده‌اند و شما می‌توانید استفاده کنید متاسفانه خیلی کم هستند و معمولاهم خوانایی خوبی ندارد , ” آقای هومن مهر” فونت جدیدی را با عنوان ایران‌سانس طراحی کرده‌اند که هم خوانایی بالایی دارد و هم فاصله‌های استاندارد بین سطرهادر آن رعایت شده است و با زبان لاتین نیز همگام سازی شده است منبع:miladlabs.ir

۱۰ ابزار رایگان انتخاب رنگ بندی

۱۰ ابزار رایگان انتخاب رنگ بندی

طراحی در مورد رنگ ها می باشد. بسیار آسان است که رنگ هایی را در کنار یکدیگر استفاده نماییم که در نهایت حس خوبی ایجاد نمایند. هر چند, برخی از زمان ها اتفاق می افتد که نمی توانید رنگ مناسبی برای رنگ پیش فرض خود انتخاب نمایید و در این زمان می توانید از ابزارهای انتخاب رنگ استفاده نمایید. ابزارهایی برای انتخاب رنگ های هماهنگ وجود دارند, برای یافتن رنگ هایی با کانتراست خوب, و یا انتخاب رنگ ها از تصاویر. در این مقاله به شما ابزارهای جالبی را معرفی می نمایم. ۱. Color Explorer Color Explorer یکی از مفیدترین ابزارهای...

آموزش استفاده از ایکون فونت با Font Awesome

تصویر پیدا نشد

اسکریپت Font Awesome یک راه بسیار ساده و حرفه ایی جهت استفاده از فونت آیکونهای مختلف هستش در واقع این اسکریپت یک کتابخانه بزرگ از ایکون فونت های با کیفیت بوده و میتونید بدون دردسر و به راحتی از این پکیج رایگان در طراحی های خودتون استفاده کنید .         این کتابخانه واقعا یک پکیج بسیار ارزمشند هستش که به صورت رایگان برای توسعه دهندگان و طراحان وب قرار گرفته است اصول اون بسیار ساده است این کتابخانه قابلیت ایجاد فونت های حرفه ایی گرافیکی بر روی نوشته ها رو هم داراست .   برای شروع کار...

نقشه ایران با تفکیک شهرها ، فرمت SVG و بصورت ریسپانسیو

نقشه ایران با تفکیک شهرها ، فرمت SVG و بصورت ریسپانسیو

سازگاری با جی کوئری ورژن ۱.۶.۴ و بالاتر توجه: این فایل (نقشه ایران) بصورت رایگان عرضه شده و استفاده از آن در پروژه های مختلف (تجاری، دانشجویی یا …) آزاد و رایگان است ولی استفاده از آن برای کسب درآمد مستقیم (فروش و…) غیرمجاز میباشد.

[اینفوگرافیک]کدامیک از رسانه‌های اجتماعی برای کسب و کار شما مناسب است؟

[اینفوگرافیک]کدامیک از رسانه‌های اجتماعی برای کسب و کار شما مناسب است؟

انتخابِ بستر مناسب، اولین گام برای اجرای یک کمپین اجتماعی موفق است. با توجه به اینکه امروزه تعداد زیادی از شبکه‌های اجتماعی وجود دارد، صاحبان تجارت را به این فکر وا‌می‌دارد که استفاده از کدام‌یک از شبکه‌های اجتماعی  باعث می‌شود که کسب‌وکار و برندشان به‌سرعت رشد کند. برخی از شرکت‌ها فقط به‌صرف اینکه فیس‌بوک، توئیتر و یوتیوب محبوب هستند، فرض می‌کنند که بهترین گزینه همین شبکه‌ها هستند. این‌یک تصور غلط بزرگ است…! محبوب بودن یک سایت به این معنا نیست که بهترین نتایج را برای شما به همراه داشته باشد. این اینفوگرافیک که توسط آژانس بااریابی و تبلیغاتی لاوان با...

[اینفوگرافیک] هشت عامل تخریب کننده برند شما

[اینفوگرافیک] هشت عامل تخریب کننده برند شما

برند شما بسیار مهم است. برند، قسمتی از کسب‌وکار شماست که توسط مردم دیده می‌شود و به‌عنوان یک عامل اصلی به‌طور مستقیم روی جامعه‌ی هدف شما تأثیر گذاشته و می‌تواند افراد معمولی را تبدیل به مشتریان آینده‌ی شما کند. درعین‌حال عواملی هستند که به‌طورمعمول می‌توانند روی برندتان تأثیر منفی بگذارند یا مانع پیشرفت آن شوند یا حتی از مثبت دیده شدن ویژگی‌های خاص آن جلوگیری کنند. این اینفوگرافیک ترجمه و بومی سازی شده توسط کانون تبلیغات و بازاریابی لاوان به شما کمک می‌کند تا جلوی انجام ۸ اشتباه رایجی که ممکن است به برندتان لطمه بزند را بگیرید و از...