" سئو"

۱۹ فاکتور موثر در رتبه‌بندی وبسایت‌ها در موتور جستجوی گوگل

۱۹ فاکتور موثر در رتبه‌بندی وبسایت‌ها در موتور جستجوی گوگل

موتور جستجوی گوگل می‌تواند بیش از هر کانال دیگری، انواع مختلف بازدیدکننده را به سمت وبسایت‌ها و کسب و کارها روانه کند. گوگل در حال حاضر حاکم مطلق جستجوهای اینترنتی‌ است. بنابراین ارزشش را دارد که تمامی ترفندهای کار با این موتور جستجو را فرا بگیرید و بدانید که کدام تکنیک‌ها در عصر حاضر بیشترین بازده را در گوگل به همراه دارد و کدام تکنیک‌ها نیز صرفا هدر رفت وقت و هزینه هستند. در این پست از وبلاگ فرنیان می‌خواهیم نگاهی داشته باشیم به ۱۹ فاکتور مثبت و منفی موثر بر روی رتبه‌بندی وبسایت‌ها در موتور جستجوی گوگل. امیدواریم با رعایت...

بک‌ لینک دقیقا چیست؟

بک‌ لینک دقیقا چیست؟

پس از گذشت مدتها از به وجود آمدن تعاریفی همچون بک‌لینک و چیزهای دیگر در سئو٬ کمتر در وب فارسی به معنای دقیق آنها توجه کرده‌ایم و بعضی اوقات آنها را با چیزهای دیگر اشتباه گرفته‌ایم. یکی از این مفاهیم٬ بک‌لینک است که در حال حاضر تعریف آن در بین مدیران سایت‌ها و شاید برخی مشاورین سئو کمی با آنچه که در واقعیت هست تفاوت دارد. در ابتدا٬ بد نیست نگاهی به نتیجه گوگل در مورد جست‌وجوی What is a backlink نگاهی بیاندازیم: ویکی‌پدیا٬ منبع تعاریفی که گوگل در نتایج جست‌وجوی خود نشان می‌دهد است. ویرایشگران ویکی‌پدیا می‌گوید که بک‌لینک...

نرخ پرش bounce rate چیست و چگونه آن را کاهش دهیم؟

تصویر پیدا نشد

یکی از فاکتور های مهم در سئو سایت ها نرخ پرش یا Bounce rate است. که به صورت عددی ۰ تا ۱۰۰ بیان میشود و بالا بودن نرخ پرش سایت شما در عمل زنگ خطری است که به شما میگوید یک جای کارتان ایراد دارد و باید به فکر چاره باشید در غیر این صورت به زودی تعداد زیادی از کاربران خود را از دست خواهید داد. نرخ پرش یا Bounce rate به تعداد کاربرانی گفته میشود که به سایت شما مراجعه میکنند و بدون اینکه به صفحات دیگر سایت شما بروند از سایت شما خارج میشود که این خروج...

سئو – کلاهبرداری یا مؤثر؟

سئو – کلاهبرداری یا مؤثر؟

سال‌هاست این کلیدواژه خیلی پررونق شده، مخصوصاً برای عده‌ای سودجو، سئو! قیمت‌های میلیونی بهینه‌سازی، معرفی به موتورهای جستجو و … گواه این ادعاست. آیا سئو واقعاً مؤثر است؟ جواب “بله” است. سئو واقعاً می‌تواند مؤثر باشد. اما آیا سئو ارزش خرج‌کردن میلیون‌ها تومان و ماه‌ها وقت دارد؟ جواب؟ “خیر”! همان‌طور که در عکس می‌بینید، سئو به ۷ مبحث اصلی تقسیم میشه: لینک‌دهی، بهینه‌سازی، موقعیت، کلیدواژه‌ها، رتبه، صفحات، محتوا. عمده قسمتی که توسط گروهی که خودشان رو “بهینه‌سازهای وب‌سایت” یا “سئوکار” می‌نامند انجام میدند، کلیدواژه‌ها و بهینه‌سازی. کلیدواژه‌ها سئوکارهای محترم با آنالیزی ساده و با نرم‌افزارهای به‌خصوص (و در بعضی موارد...