پرداخت
سبد خرید : 0
پشتيباني : 09389373085
امروز جمعه ۱۹ آذر ۱۳۹۵
تخفیف های روزانه تا 50% فقط با عضویت در کانال تلگرام سایت ! ورود به کانال x

انتقاد مشتری به نفع شماست - قالب خبری وردپرس | تابناک وب

منتشره شده در آبان ۲۶, ۱۳۹۴
انتقاد مشتری به نفع شماست

انتقاد مشتری به نفع شماست

اکثر صاحبان مشاغل از شکایت و انتقاد مشتریان هراس دارند و آن را منفی می پندارند اما این انتقادات می تواند به شما فرصت بی نظیری برای مشاهده کسب و کار خود از نگاه مشتریان بدهد و هشداری باشد در مورد نقطه ضعف ها و مشکلات شما که با برطرف کردن آن موارد دید مثبت و اعتماد افراد را به خود جلب خواهید کرد.

امروزه رسانه های اجتماعی آنلاین فرصت بیان کردن شکوه ها و نارضایتی ها و همچنین نظرات مثبت را در دسترس همه قرار داده اند و هر شخصی از راه دور می تواند در مورد کسب و کار شما کسب اطلاعات کند. رضایت مشتری رابطه مستقیم با وفاداری وی دارد و ایجاد یک تجربه خوب برای مشتری بسیار اهمیت دارد. پس بجای چشم پوشی و عبور از نظرات منفی سعی کنید از آنها به نفع خود بهره ببرید.

انتقادات را بررسی کنید

هنگامی که یک نظر منفی و انتقاد در مورد عملکرد خود مشاهده می کنید باید در مورد آن بررسی و آنالیز انجام دهید:

  • آیا این اولین بار است که برای شرکت شما چنین انتقادی ثبت شده است؟
  • اگر اولین بار نیست، چه اقداماتی جهت رفع آن تا بحال انجام داده اید؟
  • آیا همین مشتری قبلا هم همچین انتقادی داشته است؟
  • آیا راهی برای برطرف کردن این نقطه ضعف وجود دارد؟

باید بدانید هر انتقاد و شکایت را از چه طریق دریافت می کنید و چه مدت رفع آن زمان می برد. با یک سیستم آنالیز جامع بررسی انتقادات می توانید آنها را دسته بندی و مدیریت کنید.

با آغوش باز استقبال کنید

زمانی که فردی سرویس و خدمات شما را به باد انتقاد می گیرد طبیعی است که گارد دفاعی داشته باشید و مشتری هم حملات به شما را ادامه خواهد داد و حتی شما را تهدید هم خواهد کرد. اما خشمگین شدن و وارد درگیری شدن آخرین چیزی است که باید به آن فکر کنید حتی اگر مشتری شما کاملا در اشتباه باشد! از این طرز برخورد نتیجه مثبتی خارج نمی شود.

حتما بخوانید   25 درصد از کل وب را وردپرس تشکیل می‌دهد

در مقابل احساسات خود را کنترل کنید، فرصت بسیار مناسبی پیدا کرده اید و احتمالا شانس این را دارید که تجربه این مشتری با کمپانی شما آخرین قطعه از یک هفته سخت و استرس زا برای او بوده. به یاد داشته باشید افراد در دوره های پر استرس زود احساساتی می شوند و می خواهند حرف هایشان شنیده شود و خالی شوند، پس به آنها فرصت بدهید و شنونده خوبی باشید.

همیشه موضوع مورد انتقاد را از چگونگی مطرح شدن آن از طرف مشتری جدا کنید. آرامش خود را حفظ کنید و با نگاه مثبت به جریان نگاه کنید و تمام جزئیات تجربه مشتری از برخورد با کسب و کار خود را جویا شوید.

به انتقادات گوش فرا دهید

از آنجا که شکایات و انتقادات باعث ناراحتی و ایجاد حس بد می شوند ممکن است شما تمایلی به دقت و تمرکز روی مطالب گفته شده توسط مشتری نداشته باشید. اما بسیار مهم است که بدلایل استراتژیک همه انتقادات را با دقت بخوانید و بشنوید و علت ایجاد این نارضایتی را کشف کنید و از مشتری در مورد نظرش برای چگونگی رفع این نقص پرس و جو کنید.

توجه کنید که مشتری دشمن شما نیست و اتفاقا با مطرح کردن انتقادش دارد به شما فرصت بسیار مناسبی جهت جلب اطمینان مجدد خود اعطا می کند. پس به منتقدین کسب و کار خود احترام بگذارید.

مسئولیت پذیر باشید

هنگامی که خطایی در شرکت شما رخ داده از معذرت خواستن نهراسید. گاهی مشتری فقط می خواهد مسئولیت پذیری شما را بشنود و پس گرفتن پول برایش اهمیت کمتری دارد. مشتریان همیشه سرویس دهنده هایی را دوست دارند و به دیگران پیشنهاد می کنند که با روی باز عذرخواهی می کنند و در جهت رفع مشکل در سریعترین زمان اقدام می کنند.

مشکلات را در اولین فرصت برطرف کنید

وقتی که گفتگوی شما با مشتری به پایان رسید زمان آن است که نسبت به برطرف کردن مشکل مطرح شده به هر شکل ممکن اقدام کنید، به عنوان مثال:

  • باز پس دادن پول مشتری
  • تعویض کالا
  • پیشنهاد تخفیف برای خرید های بعدی
  • تغییر کارمند خاطی
  • یافتن تامین کننده جدید کالا یا خدمات
حتما بخوانید   حذف محصولات مشابه در ووکامرس

بهترین اقدام این است که پس از حل مشکل همچنان با مشتری در تماس و مکاتبه باشید. به عنوان مثال از طریق ایمیل بطور کامل توضیح دهید که برای رفع مشکل مطرح چه کردید و نظر او را در این مورد جویا شوید. همچنین یک پیشنهاد تخفیف و یا هر آفر دیگری همراه این پیام می تواند به برند شما کمک کند.

بدانید که مشتریان خدمات بسیار بد و عالی را هرگز فراموش نمی کنند پس از خود سوال کنید که از دیدگاه یک مشتری در کجای این نمودار قرار دارید.

برای حل مشکل و برطرف کردن نقص عجله نکنید و خوب بررسی کنید تا به بهترین شکل ممکن آن را حل کنید، یک راه حل سریع ولی ناپایدار اصلا جالب و نتیجه بخش نیست.  با رفع هر انتقاد یک گام طلایی در جهت بهبود کیفیت کسب و کار خود بر می دارید و مشتریان وفادار پیدا می کنید.

ما نیز در شیوا هاست به همین رویه عمل می کنیم و از هر گله و شکایت مشتریان در جهت بهبود سرویس دهی بهره می بریم و برای همین به سطح ۹۹٫۸% رضایتمندی مشترکین رسیده ایم.



برچسب ها :
دیدگاه کاربران ۰
  • نظرات شما پس از بررسي و تاييد نمايش داده مي شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنيد.

css.php